اسمان شعروغزل و ... تک بیتهـای زیبــــای منصورگروسی

بیتها و تک بیتهای زیبا . آسمان شعر غزل فقط با وبلاگهای ادب پارسی و موسیقی اصیل ایرانی تبادل لینک می نماید

اسمان شعروغزل و ... تک بیتهـای زیبــــای منصورگروسی

بیتها و تک بیتهای زیبا . آسمان شعر غزل فقط با وبلاگهای ادب پارسی و موسیقی اصیل ایرانی تبادل لینک می نماید

دو بیت بداهه که امید است هر یک غزلی دلنشین گردند

 

 

        این  واژه ی  زیبای  سخن   بیش  ز  قند  است 

 

 

 

 

 

                غرقه  در  موج  غمم  بی تو چه  مشکل  باشد  

 

                                     کشتی  عشق  تو کی  راحت  ساحل  باشد ؟   

 

 

 

                از  هجر  اوست ز چشم من ار خواب  میرود  

 

                                         گویی  ز جـــان   خسته  تنم  تاب   می رود   

 

 

 

                           تا  سرایشی   دگر    خـــــــدا     نگهدار           منصور 

مطلع یک غزل از دل برخاسته

 

 

      این  واژه ی  زیبای   سخن   بیش   ز  قند  است   

 

 

 

 

 

           روا  شدن  ز تو  من  هیچ  خواهشی  نمی بینم   

 

                                    به  یمن  آن  قدمت   هم   گشایشی  نمی بینم  

 

 

 

 

               و   با  این  مطلع   از دل  برخاسته     تا دیگر بار     خدا  نگهدار           منصور 

بداهه سرایی

 

        این  واژه ی  زیبای  سخن  بیش  ز  قند  است 

 

 

 

 

 

 

                 عاشقی  گر کار و  تقصیرم   شده  

 

                                                 بغض  سنگـینی   گلو گیرم   شده  

 

 

                در خیـــال  آرم  چو  آن  روی   نگار  

 

                                                 غصه ها  بر دل  نشیند  بی شمار  

 

 

               بت پرستی هم  شده  گر  کار من  

 

                                                 می رود  خون  از دل  تبـــدار  من   

 

 

               نالــــه ها  دارم  ولـی  پژمرده ام   

 

                                                 زنده ام  لکن  چه بی او  مرده ام   

 

 

               شب نشینم هر شبم گر تا سحر  

 

                                                  می کشم هجران  او را  در به در  

 

 

 

                      این  سروده  بداهه  دوازده  بیت  گردید                 منصور 

بداهه سرایی رباعی

 

 

       این  واژه ی  زیبای  سخن   بیش  ز  قند  است 

 

 

 

 

 

              دریای دلم   اگـــر چه  طوفانی  شد   

 

                                                 چشمم  ز پی ات  دوباره  بارانی شد  

 

 

              کُشتی  تو  مرا  زبسکه  رنجم  دادی  

 

                                                 دل در پی تو  ز من به  نافرمانی  شد   

 

 

 

                 و با  این  رباعی  بداهه  تا  دگر بار  دل زیبا  پسند شما  شاد باد     منصور 

مطلع یک غزل از دل برخاسته (( این غزل شش بیت است )) نام غزل ((( دام مدام )))

 

 

      این  واژه ی  زیبای  سخن   بیش  ز  قند  است 

 

 

 

 

           ای  کمر  بسته  به  رسوائی  ما   گر رامی   

 

                                       در  دلم   شورشی   افتاده  از  این  آرامی    

 

 

 

          این  غزل  از دل  برخاسته شش بیت است  تا دگر  بار  شاد و کامروا  باشید    منصور 

بداهه بیتی که امید است غزلی دلنشین و زیبا گردد

 

 

        این  واژه ی  زیبای  سخن   بیش  ز  قند  است    

 

 

 

 

             بلــبلم  لــیک  ز  هجران  تو    من  خـاموشم   

 

                                        خود  نشان ده  که  ببینی تو  صنم  بخروشم   

 

 

 

 

                             این  بداهه  بیت  غزلی  پنج  بیتی  گردید    

 

  

 

 

                     تا  سرایشی   دیگر   دل   زیبای   شما  بهاری  باد           منصور 

بداهه سرایی غزل نام غزل (((( پریشان خاطر )))) هفت بیت گردید

 

 

        این  واژه ی   زیبای  سخن  بیش  ز  قند  است   

 

 

 

 

             مه  نماند  که  تو  را  ای مه   پنهانی  من   

 

                                            نشدی  کس که  پریشان چو  پریشانی من  

 

 

             گر نوشتند  غریب  است  به  پیشانی  من  

 

                                             کس  ندیدست  غریبی  که  به  نادانی من  

 

 

 

 

              این  غزل  هفت  بیت  گردید      تا  دگر  بار    بهار دل    باشید             منصور 

بیتی از یک دوبیتی زیبا

 

 

      این  واژه ی  زیبای  سخن  بیش  ز  قند  است   

 

 

 

 

              دلی  دارم   به   امــــید  نگـاهی   

 

                                                 ندارد  کس  به این مخروبه  راهی   

 

 

                     تا  بار دگر      دل  زیبای شما     بهاری  باد             منصور