اسمان شعروغزل و ... تک بیتهـای زیبــــای منصورگروسی

بیتها و تک بیتهای زیبا . آسمان شعر غزل فقط با وبلاگهای ادب پارسی و موسیقی اصیل ایرانی تبادل لینک می نماید

اسمان شعروغزل و ... تک بیتهـای زیبــــای منصورگروسی

بیتها و تک بیتهای زیبا . آسمان شعر غزل فقط با وبلاگهای ادب پارسی و موسیقی اصیل ایرانی تبادل لینک می نماید

بیتی فی البداهه و انتشار خبر ( قالب جدید ) در غزل پارسی

 

 

 

 

            این  واژه ی   زیبای   سخن   بیش  ز   قند   است  

  

 

  

               دهن  یار   چه   تنگ  و   دل  من  هم    تنگ  است 

 

                                      گوئی  آن   غنچه  دهن  با  دل  من  در  جنگ  است

 

 

                     لازم  به  ذکر  است  که  این  بیت  فی  البداهه  ارتباطی با خبر و مطلب  ذیل  ندارد 

 

 

 

                 طرحی  نو     در     اندازیم  

  

 

 

              قالبی جدید  در  ( شعر کلاسیک ) غزل  فارسی

 

 

                     خبری  خوب و  قابل  توجه  برای   علاقمندان  به  غزل  پارسی 

 

 

 

                 قالبی  جدید  در  غزل   فارسی 

 

                 قابل  توجه    دوست داران  غزل  و  شعر  پارسی  

 

                 و  کلیه ی نشریات  ادبی که  قبلا  نیز  اشعارم   را  منتشر  نموده اند

 

                 اعم  از  روزنامه  .  هفته  نامه  .  ماهنامه   .  فصلنامه  و و و و 

 

                با  توجه به  اینکه  این  قالب  نو   و  غزل  جدید  را  بعلت  عدم  امنیت  در  نت 

 

                برای  اولین  بار  برایم  مقدور  نیست  در  وبلاگ   و  اینترنت  بنگارم 

 

               در  صورتیکه  مایل  هستید  میتوانید از  طریق  همین  وبلاگ 

 

               و  یا  اسمان شعر  و غزل  در  بلاگفا  مطلع  فرمایید 

 

               تا  این ( قالب  جدید  غزل )  ابتدا  از طریق  نشریات  منتشر   

 

 

              و  پس  از  آن  در  اسمان  شعر و غزل   فقط   همین  قالب  جدید  و  زیبا   را  خواهید   خواند 

 

              لازم  به  ذکر  است  تا  کنون  هیچکدام  از  شاعران  غزلسرای فارسی    اعم   از  موخر  و  معاصر 

 

             در  این  فالب   و  حتی  مشابه  آن   غزل   نسروده اند  و  سرایش  دشواری  دارد اما  زیباست

 

 

             و  متذکر  میگردد  که  این  نوع  غزل  حتی  در . عربی . ترکی .  کردی . پارسی دری و و و 

 

             که  مشابه  قالب  غزل  پارسی  استفاده  می نمایند  نیز  سرایش  نگردیده  است  

 

             لازم   بذکر  است  در  این  نوع  غزل  سعی  شده   به   پیکره  و  اصل  قالب 

 

             سنتی  و  کهن  خدشه  و  صدمه ای    وارد  نگردد 

 

             چرا  که  در  آن   صورت  نام  آن   غزل   نخواهد  بود

 

            

 

              تا  دگر  بار  بخت  یار  خدا  نگهدار                                                          منصور

نظرات 24 + ارسال نظر
آذرین پنج‌شنبه 16 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 09:01 ب.ظ

سلام گروسی عزیز :

امیدوارم خوب و خوش باشین

دلم هم براتون تنگ شده بود .

انشاءالله به زودی ابتکار زیبنده شما را در مورد قالب جدید

خواهیم دید و خواهیم ستود .

این هم جالب بود فی البداهه سرودین

دهن یار چه تنگ و دل من هم تنگ است

گویی آن غنچه دهن با دل من در جنگ است


-------------------------------------

این هم ادامه طنز وار آن از جانب من

تو که منّت نکشیدی ، زچه رو بر بادی

نکند آنکه لبش غنچه ، به سر چون منگ است


-----------------------------------

همیشه سرافرازی شما را خواهان بوده ام


به امید دیدار مجدد .

ندا جمعه 17 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:23 ق.ظ http://www.avayeashgh.blogfa.com

نــیــســتـی ...

چــگـونـه " شـــــعر"م را بــخــوانــم ،

تــا تــو هــم وســوســه ی ظــهـــور پــیـدا کـنـــی ؟

کــاش مــی شــد بـــابــای مـســــجـد مـــحـله ،

بـــه جــای "اذان" ،

ســــروده هــای مرا ،

بــر گلدستـــه ها تـــکــبــیــر بـــگویــد !

ندا جمعه 17 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:23 ق.ظ http://www.avayeashgh.blogfa.com

اگرچه نیستی ، اما من هنوز به یادت هستم ،هنوز هم در فراق تو با اشکهایم به خواب می روم و با دیدن تبسم هایت ، دریای طوفانی نگاهم آرام می شود ...
انگار که هرگز تو نرفته ای ...
سر بر روی شانه هایت از غم هایم می گویم و می گریم ...
کاش هرگز از این خواب بیدار نشوم .... سحر می شود .
سحر می شود و تو دوباره از افق بیداری ام پرواز می کنی ...
تو چقدر مهربان بودی و خدا چقدر مهربان تر ...
که لحظه های خوشبختی را در خواب هم تعارفم می کند

امید جمعه 17 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 01:33 ب.ظ http://garmak.blogsky.com/

دل من تنگ تر از آن دهن است
دل من پیش دلش در رهن است

چه کسی حال مرا درک کند
که دهانش چه دهانی خفن است

اینم از ما به شما دوست خوبم هدیه ای است فی البداهه
پایند هباشید با قلم زیبایتان

ُ•.¸بهاره ¸.•ُ قصــرعشـــق جمعه 17 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 01:33 ب.ظ http://ghasre--eshgh.blogfa.com

نگران نیستم که نیایی، می ترسم که بیایی و نگران نبودن من نباشی


مرسی . مفید بود . من دوس دارم همیشه متفاوت بنویسم و از اینکه خواننده همیشگی متنهایم هستید ممنونم[گل]

امید جمعه 17 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 03:34 ب.ظ http://garmak.blogsky.com/

سپاس و درود بر منصور عزیز
حضورتان گرم و دلنشین بود
وجودتان نور باران

ازاده شنبه 18 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 01:40 ق.ظ http://azade3010.blogfa.com

ازاده شنبه 18 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 01:42 ق.ظ http://azade3010.blogfa.com

سلام
باغ قاصدکهامنتظرحظورمهربونت هست دوستم
اگه دوست داشتنی بود قاصدکی بده بادبراش بیاره به یادگارhttp://azade3010.blogfa.com

مهرگان مهدوی شنبه 18 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:30 ب.ظ http://awest.blogfa.com

زیبا بود . پیروز و مانا باشین.

باران دوشنبه 20 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 01:32 ق.ظ http://www.morqhesahar.blogfa.com/

درود بر شما.از دیدن گلستانت دامنم از دست برفت.

بیت دوم فی البداهه بر بیت اول شما:


دهن یار چه تنگ و دل من هم تنگ است

گویی آن غنچه دهن با دل من در جنگ است

بلبل از هجر گل آموخت،اگر ناله ی او

به گلستان جهان نغمه ی خوش آهنگ است

احمد سه‌شنبه 21 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 08:39 ب.ظ http://ahmadtabaee.blogfa.com/

درود بر شما دوست گرامی
پیروز باشید

احمد سه‌شنبه 21 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 08:44 ب.ظ http://ahmadtabaee.blogfa.com/

درود بر شما دوست گرامی
پیروز باشید

hamideh دوشنبه 3 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:10 ب.ظ http://hamideh-1369.blogfa.com

آینـه هم شکایت دارد از من
روی خوش می خواهد
آینه جان
ندارم ....
والا ندارم...
بلا ندارم .....!

سلام دوست عزیز

با یه نوشته ای دیگر به روزم

خوشحال میشم از حضور سبزت

و نظر پر محبتت

[بوسه][قلب]

[گل][گل][گل]

محب شاعر (مصطفی) سه‌شنبه 4 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 05:13 ب.ظ http://www.gholam-nevesht.blogsky.com

سلام علیک
اشعار زیبا بود ولی نفهمیدیم این قالب غزل جدید چطور قالبیست؟
پس سیلابها چه شد؟
خوشحال میشوم بیشتر بدانم
یامهدی
یا علی مدد

ُ•.¸بهاره ¸.•ُ قصــرعشـــق پنج‌شنبه 6 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:02 ب.ظ http://ghasre--eshgh.blogfa.com

سلام دوست ...

... قصرعشق با یکی دیگر از عاشقانه هایم " اعتراف عشق " به روز شد ...

منتظرت هستم ! ...


(¯`•.•´¯) [گل](¯`•.•´¯)


تو همیشه در زندگیم خواهی بود حتی اگر من در زندگی تو نباشم،زیرا تو در یاد منی


(¯`•.•´¯) [گل](¯`•.•´¯)

منصور پنج‌شنبه 6 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:30 ب.ظ http://asemanesher.blogsky.com/

سلام


بشما دوست خوبم

دوست عزیز ایمیلم را خواسته بودی

منصور یک ایمیل عمومی دارد

یعنی همین ایمیلی که روی اسمان شعر و غزل است

و عمومی است



و یک ایمیل خصوصی هم هست که نامش مشکلات شکلات است

از طریق مشکلات شکلات هم در خدمتت هستم

مشکلات شکلات یعنی عوارض زیاد خوردن قند

که شما شاید بهتر از من بدانید که چه ضررهایی دارد

و از داداشت منصور داشته باش

همیشه از دو سفید پرهیز کن

۱ - نمک

۲ - قند

این دو سفید خوردن زیادشان بسیار خطرناک است

یکی شور و دیگری شیرین



شاد باشی

و برای تو دوست خوبم تک بیتی فی البداهه از شور و شیرین بسرایم ؟



شور و شیرین به هم افتاده در آن لعل لبت

منم از بســـــکه حریصم مگو ای گل طلبت

علیرضا شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:39 ب.ظ http://ark01.blogfa.com

[گل]سلام
[گل] آپم
[گل]گذری
[گل]نیم نگاهی
[گل]نظری...

منصورگروسی شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:26 ب.ظ http://asemanesher.blogfa.com/

سلام


جملاتی خطاب به ان دوست عزیزی که حتی از غزلهای ناقصم

دست نکشید و با نقل در انها دخل و تصرف نمود

ومطمئنم این کامنت را میخواند




دوست عزیز انسان بر هر کاری می تواند غالب اید

چون خود خداوند متعال فرمود

و نفخ فیه من روحی

یعنی : من از روح قدرتمند خودم در تن ادمی دمیدم

دوست عزیز من مدعی نیستم غزلهایم زیباست

چرا ؟ چونکه مصمم هستم غزلهایی بسرایم که تا کنون در

زبان پارسی کسی مانند انها نسروده باشد



و میدانم که حتما بر این کار غالب خواهم امد


اما شما که غزلهایم را نقل کردی نوشته ای ( اشعار و غزلهای زیبا )

حتما بنظر شما این سروده ها زیبا هستند

که با توجه به نیتی که دارم بنظر من زیبا نیستند

بایستی از این بهتر بسرایم

و به یاری خدا خواهم سرود


اما مسئله اینجاست

غزلهایی که بنظرت زیباست


بدست خودت با این دخل و تصرف در انها

موجب گردیدی که منصور دیگر در وبلاگ اسمان شعر و غزل

غزلی نگذارد


ایا کار عاقلانه ای کردی که هم خودت و هم دیگران را از خواندن

غزلهای زیباتر منصور محروم ساختی ؟

اگر عقلت را بکار گیری و منصفانه قضاوت کنی حتما میگویی

نه

درست میگویم ؟

پس انسان از هرجا اشتباه خود را تصحیح کند منفعت برده

عقلت را بکار بگیر نه احساس و لجبازی را

منصور برای شما و امثال شما غزلها را در وبلاگ میگذاشت


و انسان بایستی معذرت میخواهم خیلی سفیه باشد

که خودش بدست خودش از چیزی که بنظرش زیباست

محروم سازد

و بدان که منصور زیباتر از اینها خواهد سرود

و در بند این چند بیت شعر هم نیستم

در همینجا خداوند را بینهایت شاکرم که چنین ذهن و فکری بمن عطا نموده



و دوستان عزیزم بمناسبت فرا رسیدن ماه مبارک

میتوانید ابیاتی از مناجاتنامه جدیدم را در کامنتها بخوانند

البته با توجه به موضوعی که پیش امده اندکی خواهید خواند


طاعات و عباداتتان مقبول حق

منصورگروسی شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:48 ب.ظ http://asemanesher.blogfa.com/

درودی مجدد

لازم است در انتهای کامنت قبل

از اکثریت قریب به اتفاق عزیزانیکه غزلها و اشعار منصور را

در وبلاگها . تالارها . مشاعره ها . سایتها . مجلات و روزنامه ها

ووو بدون دخل و تصرف نقل مینمایند

از صمیم قلب تشکر کنم

همگی شما در دل منصور جای دارید

و همگی شما را بسیار دوست دارم

معذرت میخواهم که نمیتوانم بعلتی که مطلع هستید

بیشتر در خدمت شما عزیزان باشم


و امیدوارم چنین اشخاصی بخود بیایند و محیط نت را برای شعرا نا امن نسازند

و جا دارد در اغاز ماه مبارک با هم دعا کنیم



که خدایا : انانیکه حق دیگران را محترم نمی شمارند

و دست اندازی بحقوق دیگران میکنند

خودت عقلی سلیم به انها ببخش

که مرز بین حق را از نا حق تشخیص دهند


و با تک بیتی فی البداهه از حضورتان خدا حافظی میکنم




بار الهـــــــا ان چنان کن حال ما

با تو باشد دمـبــــدم آمــــــال ما





یعنی خدایا ارزوهای ما را هم در جهت رضا و رضایت خودت قرار بده


و این بیت فی البداهه را با توکل بر حق دست مایه ی

مناجاتنامه ی این ماه مبارک قرار میدهم

حتما در دعاهای سحرهای این ماه مبارک یادی از منصور هم بکنید

منصورگروسی یکشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:15 ب.ظ http://asemanesher.blogfa.com/

سلام


بشما عزیزان همراه

بزودی مناجات همراه با مثنوی در کامنتهای اسمان شعر خواهید خواند

لازمست مطلبی را خدمتتان عرض کنم

منصور با رمز دار نمودن پستهایش بسیار مخالف بود

مدتی پیش یکی از دوستانم پیشنهاد رمز دار کردن اشعار و غزلهایم

را داد که برای رباینده اشعار مقدور نباشد انها را برباید

ولی من مخالفت کردم و گفتم منصور غزلها را در وبلاگ میگذارد

که همه ی کاربران عزیز بخوانند


اما مورد اخیر که دو غزل سرقت گردید

با عرض معذرت از شما عزیزان که خیلی معذرت میخواهم

ناچار به این نتیجه رسیدم که راهی جز رمز دار کردن نیست


بنابراین قسمتی از مناجاتنامه و مثنوی را در کامنتها

و با عرض معذرت دوستانیکه مایل بخواندن بیشتر این مثنوی

و مناجاتنامه هستند ( خدا میداند خجالتم میشود بگویم رمز بگیرید )


زیرا همیشه دستم برای همه باز بوده است


شما بگویید چکنم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

و میدانم از تالارها . تمامی نقاط نت برای بردن غزلی و مناجاتی سراغ منصور میایید

و حتی بعضی از شما دوستانم انقدر سربلند هستید که بخودتان

اجازه نمیدهید بگویید منصور رمز بده


و میدانم که شما از ان جمله عزیزانی هستید که بدون گفتن و تذکر منصور

در ذیل اشعار نقل شده از من مینگارید غزل از منصور گروسی

چون بارها در تالارها دیده ام و از شما خیلی خجالت میکشم



محض خاطر شما عزیزانم باز هم این مناجات و مثنوی را در

صفحه اول و صدر وبلاگم کامل میگذارم



تا سیه روی شود هر که در او غش باشد

منصورگروسی یکشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:53 ب.ظ http://asemanesher.blogfa.com/

سلامی مجدد


حال که درد منصور را خواندی

بگویم ؟؟؟؟؟؟؟


دوسال پیش بمناسبت ماه مبارک رمضان مناحاتنامه و مثنوی سرودم

چون خیلی طولانی بود ابیاتی از انرا در اسمان شعر و غزل در بلاگفا گذاشتم

شخصی بنام ... مناجاتنامه را برداشت

نه نمیگویم

اجازه بدهید این درد در دل منصور بماند

که ...


ولی من بخاطر ان عده از دوستان عزیزی که

رعایت امانتداری را میکنند

باز هم امسال در وبلاگم با اینهمه مشکلات میگذارم


با شما هم هستم اقای م ... ر .... عزیز

زمانیکه من عکس شما را در ان وبلاگ دیدم

بخودم گفتم یعنی این اقاااااااااااا‌ ؟؟؟؟؟؟



با این همه دوستان فرهیخته و با فرهنگ ؟؟؟

همچون اقای ...



خودت هم برای خودت ارزش قائل باش دوست عزیز

و گر نه این دو غزل نصفه نیمه دستکاری شده چه ارزشی دارد ؟



بگویم ؟؟؟

در شان شما هست چنین کاری بکنی ؟؟ حتما میگویی نه


غزل میخواهی ؟؟؟

بگو من با کمال میل برایت بسرایم و تقدیمت کنم دوست عزیز


ببخشید درد دلی بود که شاید محیط نت مارا امنیت ببخشد

بزودی مناجات را تقدیم حضورتان مینمایم

باشد که اول مقبول حق و بعد مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد

ُ•.¸بهاره ¸.•ُ قصــرعشـــق پنج‌شنبه 13 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:24 ب.ظ http://ghasre--eshgh.blogfa.com

سلام دوست . خوبی ؟


.. قصرعشق با یکی دیگر از نوشته هایم " دادگاه عاشقی " به روز شد ..


منتظر حضور قشنگت هستم [لبخند][گل]


@..@.. @..@ ..


سنگین ترین غروب من ، لحظه ی بی تو بودن است !

مهران پنج‌شنبه 13 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 06:06 ب.ظ http://www.honareasil.blogfa.com

سلام داداش منصور عزیز من.تاسف بخورم؟ بخندم؟ چیکار بکنم من؟ای بابا آقا غزلهاتو چاپ کن که این موجودات ملعون نیان هی شعراتو بدزدن :(

مهران پنج‌شنبه 13 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 06:38 ب.ظ http://www.honareasil.blogfa.com

قربان شما.سرور مایی داداش.ولی جلوی همچین آدمی نباید کوتاه اومد.من هم شعرای قوی نمیذارم رو وبلاگ و بیشترشون کارهای قدیمیم هستن.و البته منو کسی نمیشناسه بر عکس شما.واسه همینه انقدر میدزدن شعراتونو

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد