اسمان شعروغزل و ... تک بیتهـای زیبــــای منصورگروسی

بیتها و تک بیتهای زیبا . آسمان شعر غزل فقط با وبلاگهای ادب پارسی و موسیقی اصیل ایرانی تبادل لینک می نماید

اسمان شعروغزل و ... تک بیتهـای زیبــــای منصورگروسی

بیتها و تک بیتهای زیبا . آسمان شعر غزل فقط با وبلاگهای ادب پارسی و موسیقی اصیل ایرانی تبادل لینک می نماید

غزل ( مه جبین ) این غزل دوازده بیت است

 

 

          این   واژه ی   زیبای   سخن  بیش   ز   قند   است  

 

 

            به   مرگم   می کشانی   غم  نبینی 

 

                                                         تو در شب هم چو  روزت  مه  جبینی 

 

 

           دلم دیوانه  شد  ز آن دم   تو  را  دید 

 

                                                          چرا   ای بی وفا   با  من  چنینی  ؟ 

 

 

           تو که  با  دیگران  خوش  می نشینی 

 

                                                         چه  کردم  من   چنین بر  راه کینی ؟ 

 

 

           لبت  چون  برگ  گل   رویت چو  ماهست 

 

                                                         چه  گویم  من  که  مه  در آستینی 

 

 

          گلستان  از  تو   می گردد   فنا  را 

 

                                                          تو  حوری ؟ یا بتی ؟  یا یاسمینی ؟ 

 

 

         نه  ترکی  نی که  هندو  پس  چه  هستی ؟ 

 

                                                         پریشان  گشته ام   بس  عنبرینی 

 

 

         شنیدم   من   رقیب    زار    دارم  ! 

 

                                                         خدا  را    من  ببین   او  را   نبینی 

 

 

         بسی  منصور از آن  عشقت  خرابست 

 

                                                      به  دل  گفتم  تو  حق  داری  غمینی 

 

 

                     این  غزل  دوازده  بیت  است    تا  دگر  دیدار      خدا  نگهدار      منصور

نظرات 1 + ارسال نظر
کرگدن عاشق سه‌شنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:47 ق.ظ http://www.fonex.blogsky.com

شعرت خیلی قشنگ بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد